tisdag 26 augusti 2008

Älva packar för sin resa

Nu är det snart Älvas tur att åka till Helsingborg och visa upp sig. Och att visa upp sig det gillar Älva. En riktig teaterapa är hon och spelar med i en lokal amatörteatergrupp. Jag tror att hon drömmer om att jobba på teater på riktigt. När hon kan spela en roll, klä ut sig och leva sig in i en annan karaktär så glömmer hon sin blyghet och sin försiktighet. Nu tar hon på sig sin färgstarka randiga klänning med mössa, vantar och benvärmare i kompletterande och matchande färger, hänger på sig ett lass halsband, sätter på sig en mask och blir tuff och oslagbar. Lycka till på resan Älva!


Så här ser hennes utrustning ut :o)


Jag vågar inte släppa iväg Älva alldeles själv men har inte riktigt beslutat mig för vem som ska följa med henne.

4 kommentarer:

OttoPippi sa...

Lycka till Älva - du har några av mina favvispulsvärmare med dig!!!

teresa sa...

Kul att du tittade in på min blogg så att jag fick en bloggadress till dig. Har beundrat dina stickade saker två år i rad nu på hantverksmässan på Kronhuset. Tycker du stickar så himla läckert!

Katarina Nimrodsson sa...

Oj vilka underbara kläder du gör man blir verkligen både glad och lycklig Jag måste nog försöka att sluta att gilla svart och börja sticka lite mer glada kläder
Tack för en trevlig stund på din sida

Susilull sa...

Besökte din utställnig i Skärhamn häromdagen och har skrivit och länkat till dej i min blogg.
Fantastiska skapelser, man blir bara så inspirerad och glad av dem!!