måndag 20 oktober 2008

Tuffa ränder i svart och rött

Jag fick en beställning som löd ungefär så här: Svart mössa med rödrandig kant efter modell Susanna och svart- och rödrandiga tumvantar efter modell Vega med lång mudd, halsvärmaren Adriana och pulsvärmare Adriana. Orginalmodellerna hittar du på olika ställken på min hemsida. Jag hade faktiskt verkligen tänkt att sticka en regelrätt kopia av halsvärmare Adriana även om jag inte så gärna gör det. Gillar mer att få beställningar typ mössa Susanna men svart. Så jag började med den och när den var klar stickade jag vantarna som till och med blev en helt egen modell. När jag sedan skulle ge mig i kast med kopian så bara kände jag att det blir mer enheltligt och bättre med en Adriana-variant. Jag är själv riktigt nöjd. Pulsvärmarna är snarlika origiunalet men har du inget att göra så kan du leta "finn fem fel" för någon liten ändring blev det där också. Med andra ord: Ett nytt kit i egen modell som kräver ett eget namn. Välkommen i gänget, Therese. Kan tala om att beställaren också är väldigt nöjd och det var ju tur det. :-)Jag skulle till och med kunna tänka mig att sticka Therese i blått eller grönt.

Inga kommentarer: