torsdag 18 december 2008

Välkommen julefrid

Nu är äntligen alla julmarknader som jag deltagit i slut och jag kan börja tänka på julen :-). Min härliga jul som om allt går enligt planerna ska firas i Värmland med familjen.
För min del började julmarknaden den 13 november då jag började hänga min installation på scenen i Nordstan i Göteborg. En kanonbra plats där jag syntes bra. Jag var där i 10 dagar utan uppehåll och upplevde både Idols loserturné och Luciapresentation på scenen på andra sidan scenhuset som är min bakgrundsvägg.

Dagarna i Nordstan började och slutade med att hänga upp och plocka ner alla grejor - varje dag. Lite varation på scenen blev det olika dagar. Och dockan fick olika klänningar tills hon sista lördagen drös i golvet och gick sönder. Förlåt det var verkligen inte meningen och jag blev hemskt ledsen.
Efter Nordstan var jag i Rydal och hämtade alla mina kvarvarande grejor från Butiken i Fabriken som ska läggas ner. Och missade releasen av boken 247 svenska konsthantverkare - jag finns med på sidan 138. Missen berodde på ett inställt och ett försenat tåg. Så det fick bli Västtrafiks resegaranti - igen !! Sedan försörjningsjobbade jag i 1 och ½ dag innan jag med stort nöje var heltidsbarnbarnsvakt till de förtjusande tvillingflickorna i 4 dygn. Därefter jobbade jag i 3 dagar som avslutades med min pensionsavtackning. Nu har jag semester tills jag blir riktig pensionär i mars.

En dags förberedelse (som mest användes till att shoppa loss på stan för presentkort som jag fått av underbara kollegor) för att lördag och söndag 6-7 december stå utanför (alltså utomhus) Världskulturmuseet där The Market hade sin EkoReko-marknad. Vad man kan göra av lite restgarner och upprepade misslyckade halvfärdiga stickningar var mitt tema.


Måndagen den 8 började mina 8 dagar på Lisebergs Design & Konsthantverksmarknad.
Och nu är det slut. Jag har sovit och träffat barnbarn och levererat beställningar och köpt julklappar de tre dagar som gått sedan jag slutade på Liseberg. I morgon ska jag julstäda och sedan ska jag ha en ledig helg.

2 kommentarer:

OttoPippi sa...

Du är SÅÅÅÅÅÅ välförtjänt lite ledighet!!!! Man blir ju matt bara av att läsa inlägget :-) :-)

Här har kvällen varit lugn hittills!! Håll alla tummar!

Ska bara sticka ut varvet sa...

Vilka härliga stickningar! Verkligen inspirerande.