lördag 21 februari 2009

Äntligen kommer tant Magda

För länge sedan - i somras - berättade jag om tant Magda som jag då höll på att sticka. Tant Magda är en härlig beställning från B som är en parant kvinna 60+ med egen klädstil och snygga ben (och mängder av häftiga, eleganta och roliga mönstrade strumpor) och naturligt "gäddhäng". Sticka en klänning som passar mig - ungefär så var beställningen.



Så här blev den. En svart, lätt utställd, knäkort klänning med rund ringning och liten holkärm. B har ett par underbara svarta strumpor med mörkt röda rosor och gröna blad. Jag tog upp dessa färger i de instickade resårstickade ränderna och la till ett melerat grått. Både B och jag är nöjda.

1 kommentar:

Stubbetufsa sa...

Hm? Det blir liksom noe annet når man får et menneske inni drakten! Kan du ikke ta den på. eller fru B? Jeg er også 60, men vil jeg ta meg ut...?