måndag 2 mars 2009

Visst stickade jag på 80-talet

Under jobbet med min mössparad så la jag märke till att det nästan inte var någon mössa från 80-talet. Det fick mig förstås att undra eftersom jag alltid stickar :-o

Jag fick bläddra i mina gamla skiss- och beskrivningsböcker och jo då - jag stickade. Till exempel Nikolina som jag visar här på en färsk bild. Då på 80-talet hade Nikolina förstås axelvaddar - nu är det dags att sätta i dem igen. :-)) Tänk så det kan bli!!





Den 11 september (av alla datum i världen) 1984 började jag sticka Nikolina efter denna vackert åldrade skiss.






Det roliga med Nikolina är att hon är prickig men har randiga ärmar














Och att hon är stickad i ullgarn med prickar och ränder i bomullsgarn. Jag gjorde flera tröjor vid den tiden där jag blandade ull och bomull eller lin på flera olika sätt. Det blev väldigt bra och det kanske är en idé att ta upp igen.


Inga kommentarer: