torsdag 4 februari 2010

Två utställningar på en gång

En riktig rivstart på nya året har jag gjort. Två utställningar med start i januari. "Stickat på catwalken" heter utställningen i Glashallen på Möllegården Kultur som ligger i Åkarp. Jag har inte varit där men hoppas kunna besöka metropolen i Skåne under nästa helg.

Den 16 hade jag vernissage med utställningen "Färgstarka Inspirationer-stickat från topp till tå" på Vävkompaniet i Borås. Klänningen Gladys i rosa med ränder i 27 olika färger och tillhörande pannband, halsband, lösa ärmar och vristvärmare tog emot redan i skyltfönstret.



Katinka Cape i svart och grått består av 8 delar som är ihopstickade av lila ränder med svarta moucher. Hon är med för första gången. Sista maskan stickade dagen innan hängning. Långa lösa ärmar, korta vristvärmare, långa "knäskydd" och en lös krage kompletterar till en dramatisk helhet.

Jag vill inspirera andra med min stickade design och jag är själv väldigt förtjust i mitt sätt att presentera modellerna som fågelskrämmor.


Jag inspireras av dessa två flickor, en som är "cool" och en som är "fin". Det vill jag att mina kläder ska vara.

Inga kommentarer: