fredag 11 juni 2010

Är Alida lyckad eller misslyckad?

Det kan man ju fråga sig. Alida skulle ha blivit nummer ett i kollektionen klänning med ärm. Men som alla ser så blev det ju inte så. Inte ens dockan har alla sina armar men det beror på att en arm är utlånad på obestämd tid.





Det är inte helt ovanligt att jag som så många andra köper garn när tillfälle ges. Oftast vet jag inte då vad det ska bli utan det hamnar i lagret. När jag köpte detta bomullsgarn i lila och blått så hade jag en svag aning om att det skulle bli en klänning eller nåt.

När jag nu skulle börja sticka ärmar med ärm så hade jag tre idéer Alida, Bojan och Cindy. Efter bara första volangen förstod jag att garnet inte skulle räcka. Det var fruktansvärt odrygt.

Så det blev till att tänka om. I min omfattningsrika planering ingår också att sticka ett gäng linnen i olika längder. Planeringsfreak är jag men också väldigt flexibel.

Då blev Alida istället ett långt linne och hon är väl inte så tokig - eller?

1 kommentar:

OttoPippi sa...

Hon är inte allas tokig!!! Och vet du vad? Dagens tonårstjejer tycker att hon duger utmärkt som klänning (kan jag konstatera efter ha sett alla skolavslutningsflickor, knoddarnas farskusiner osv). I deras ögon kanske rent av ganska lång :-) :-)

Pssst... Armen kan snart fås tillbaka..