måndag 20 september 2010

Kråka eller skata - Pia eller Svea

Jag har som sagt haft barnbarnen i helgen. Vi vuxna gjorde stor grej av att vi skulle rösta. Men "det här var inge kul". Och så rätt hon hade - röstresultatet blev inge kul.

Däremot så har vi kollat in fåglar och lärt oss skillnad på skator och kråkor. Så här ser en kråka ut - så det så.



Det kom mig att tänka på Pia som står på min lista över vad som ska bloggas. Så här ser Pia ut.



Pia är en rapportmönstrad poncho med blomrankor på en grålila botten av handfärgat garn. Som vanligt så har förstås Pia en mössa, en halsvärmare och puls- och ben värmare och de ser ut så här.





Men ibland byter Pia namn och heter då Svea och då ser hennes mössa mm ut så här.





Så kan det blir när kreativiteten svämmar över och jag tycker att en idé är bättre än en annan. Nu spelar det inte så stor roll för Pia-Svea har flyttat till Tyskland och trivs bra där.

Nu har jag planer på att sticka en ny poncho eller kanske en kappa i något rapportmönster som inte alls är lika som Pia-Svea. Jag har väldigt svårt för att sticka fler än en av vad det än är.


1 kommentar:

OttoPippi sa...

Valresultatet blev värre jag hade kunnat föreställa mig i värsta mardrömmen..... Usch!

Och inte kan jag skillnaden mellan kråkor och skator heller, jag får fråga knoddarna :-)

PiaSvea är underbar!!!