söndag 5 september 2010

Välkommen till Ystad

Om mindre än en vecka har jag vernissage i Ystad. Har du vägarna förbi så titta in. Jag har nu i kväll stickat nästan klart det sista som måste stickas, det är bara tummarna kvar men då tog sticklusten tog slut.

I morgon måste jag fästa trådar, montera ,pressa och fotografera. Om jag hinner och orkar vill jag också sticka ytterligare en mössa för just nu får nya capen Malena nöja sig med gamla mössan Antonia.Vi får se hur det går. Det är ju bara jag som vet.


Det ska i alla fall bli himla kul med utställningen. Men sen ska det bli skönt att ta en liten stickpaus. Nästa tillfälle som jag ska visa upp mig är inte förrän i slutet av november. Jag ska bara fixa en liten bestälning och äntligen sticka klar en tröja till min lilla gulliga man som han väntat på i tre år. Och så ska jag sy lite kläder till mig själv, för det är något jag just nu verkligen längtar efter. Dessutom är jag i stor behov av något nytt.

Inga kommentarer: