söndag 28 augusti 2011

Garnstopp!!

Jag har alldeles för mycket garner. Jag menar, jag har så mycket garner att det kommer att det bli svårt att hinna sticka upp allt innan jag dör. Och vem vill ärva en massa gamla garner? Därför har jag infört ett totalt garnstopp för mig själv. Inte ens för produktion av utställningar ska jag få köpa garn. I alla fall inte utan en rejäl förhandling.

Garnstoppet är förstås begränsande - men det är också inspirerande. Jag får använda all min kreativitet och alla infall för att få ihop till ett plagg av det som finns att tillgå.


Ibland är det flera nystan och ibland bara en liten stump i den färg jag vill ha. Då kan det bli så här.


De här tre klänningarna är stickade i samma modell som heter Idun och som jag skrivit om tidigare. På de två smalrandiga har jag inte stickat någon resårkant nertill, som den skarpsynte säkert lägger märke till,utan har stickat en dubbelt så bred rand som jag viker dubbel.


Det vita garnet i denna klänning har jag fått av en god väns man som räddade det från att bli sopor hos en av hans goda vänners fru.
OBS garnstoppet gäller inte fådda garner.


2 kommentarer:

OttoPippi sa...

Jag önskar alla garner använda och väck och ett stort behöv av nya....

Pixi sa...

Ja det där kan jag känna igen fast jag har inte sååå mycket (ännu) men försöker hålla mej till att skaffa garn till sånt jag vet hur o vad det ska bli..Har du stickat dem?? Jisses vilket jobb, men det är bra mönster det går ju åt lite garn så då får du nog undan lite, hehe Må gott =)