måndag 12 september 2011

Dags att börja med mössor!

Visst börjar det kännas som lite höst och visst kan det kännas kul att styla sig med en käck och färgstark mössa. Min modell Remi i bomull och lin är en bra variant både när det blåser ute och de dagar håret inte visar sitt snyggaste blankaste jag.


Jag är just nu i en period då jag botaniserar bland alla restgarner och blandar hej vilt. Alla mössorna är stickade med stickor 3 och med 2½. Beroende på garnet så blir de lite olika stora precis som alla huvuden. Visst kan man ha en drös på hatthyllan och välja efter dagshumöret.



 Och i morgon ska jag hämta mitt nya huvud införskaffat på loppis och hemfraktat från Malmö av en omtänksam och underbar dotter.

2 kommentarer:

Pixi sa...

Oj vad många!! Men superfina! Ohh ska du få ett heget "huvud" hehe..Jag är oxå på jakt efter ett sådant, hittade ett sånt jag med på loppis men det var tyvärr inte till salu, attans!!=)

Annika GW sa...

Vilka härliga mössor! Måste bara säga igen! när jag tittat på allt du har gjort här på din blogg att allt du gjort är så fint! / Annika