lördag 1 oktober 2011

Inlämning, avslutning och vernissage

Det har varit en hektisk vecka. Men det beror inte på att jag är rörig när jag anger ordningen i rubriken. Det verkar förstås lite knasigt men det beror på att det rör sig om två utställningar.



I torsdags var det inlämning på Konstrum 2011. Konstrum är en samlingsutställning av 24 lerumskonstnärer. Jag hade från början när jag blev inbjuden för mer än ett år sedan vilda tankar om att sticka skulpturer. Men som vanligt så räcker tiden inte till för alla mina idéer. Jag började för sent och kände stor press. Det blev inte bra - jag var inte nöjd. Så istället för att stressa fram något halvdant så dammade jag av tant Grön, tant Brun och tant Gredelin och gjorde en "installation" de tre kära gamla damerna. Jag har ju faktiskt vid flera tillfällen sålt stickade kombinationer som "konstverk som ska hänga på väggen" så nu gjorde jag en tavla som man kan klippa ut och använda delar av om man vill.

I går fredag tog utställningen Vita Vera i Lund slut. Så tidigt på morgonen åkte min man och jag i tät dimma till Lund och hämtade den utställningen. Efter att i alla hast plockat ner Vita Vera åkte vi hem i stålande solsken. Ett hastigt byte av kläder och iväg till vernissage av Konstrum klockan 17:00.



Till utställningen Konstrum 2011 hör två dagars ateljévisning, idag 1 oktober och i morgon 2 oktober. I min stökiga ateljé ryms bara en person i taget så jag gjorde min presentation på gården.
Jag visade både vävar och stickade kläder. Som tur var så var det fint väder - varmt och skönt.
Besökarna togs emot av det strävsamma paret Malena och Edvin.



Mitt nya fina huvud var för första gången med på visning.


Till höger om bordet sett från huset så hänger en rad vävar på slak lina. Fotot på dem ser inte klokt ut så jag väljer att inte visa det. Ska försök få till det bättre i morgon när ateljévisningen fortsätter.

Inga kommentarer: