lördag 31 mars 2012

Det var en gång ett garn som hette Lanett

Jag tror inte att det finns längre men jag hade det i grått och rött. Lanett är ett superwash tunt (stickor 2½) ullgarn i merinoull. Tillsammans med vinrött och mörkrött Palett - ett annat gammalt garn - så blev det en vinterklänning. Jag har länge velat sticka klänningar som inte ser så unga ut som mina sommarklänningar. Då blev det Ingakarin. Rak tuff modell, raka isydda ärmar men med djup rund kvinnlig ringning. Hittar jag bara ett bra tunt garn så blir det säkert fler Ingakarinar.



Det grå garnet räckte också till avskiljande ränder mellan färgfälten i denna modell. En hängsleklänning i ull med rynkad kjol och rakt liv. Det var ett pussel att få till alla färger men det är lite olika kvalitéer på färger både ull och akryl. Det är även lite olika tjocklek för jag har bara tagit det som fanns hemma. Den här modellen heter Kathryn och den har jag faktiskt tänkt att ha alldeles själv.


Jag passar på att visa dem nu eftersom man har lovat minusgrader i natt.

1 kommentar:

MADE BY K sa...

En Ingakarin skulle jag vilja ha!
Verkligen supersnygg!