torsdag 30 augusti 2012

Sommarstickat i Nordstan


Tidigare i somras stod jag som vanligt ett par veckor i Nordstan Göteborg under Hantverk & Design med mina stickade kläder. Ett gympass var det varje morgon att klättra upp på en ranglig stege och hänga upp poncho och caper i taket.


 
Jag visade då för första gången läckra Sanne - en slätstickad t-shirt i tunt lingarn. Sanne är stickad i Vävlin 16/2 på min ca 40 år gamla skackiga stickmaskin. 6 st Sanne i olika färger och randningar hann jag sticka innan stickmaskinen la av helt och hållet.


 
 




Jag håller nu på att kolla upp stickmaskiner för jag måste ha en ny. Glad i alla fall att jag hittade på något vackert att göra av det lingarn jag har haft liggande hemma i flera år. Jag har mer lingarn och dessutom finns garnet i flera vackra färger att köpa nytt.

Inga kommentarer: