fredag 11 januari 2013

Tid för en stickad mössa

Tre nya modeller av mössor som jag stickade nu strax före jul i olika varianter. Jag har börjat gilla att sticka samma modell på olika sätt så att de nästan är olika i alla fall.
 

 
 
Kylie stickade jag av väldigt små restgarnsstumpar i flera nyanser av samma färg. Det var också lite olika garner av ungefär samma tjocklek. Bra sätt att bli av med garn som absolut inte räcker till någonting.
 
 

 
Becca är mer ordentligt stickat av fint ekologiskt ullgarn samma i hela botten plus lite rester till ränderna.

 
Detta är Dana. Den gula är stickad i ull och den melerade i akryl.
 
 
Alla mössor har jag vid fotograferingen kompletterat med "gamla" halsvärmare av skilda slag. Det känns lite nytt för mig som brukar sticka hela kit som hör ihop. Det här har blivit fint tycker jag.

Inga kommentarer: