onsdag 31 juli 2013

Sommarkollektionen 4

Cottolingarnet är så lätt och fint att sticka i. Kvaliteten blir mjuk och skön, tunn och sval. Jag har hittills inte stickat så mycket i garnet men det kommer att bli mycket mer. Jag började med linnet Nataella. Till sommarmarknaden i Nordstan stickade jag en smal lång trekantssjal Maisy. Den har jag funderingar på att komplettera med en liten kul mössa och pulsvärmare. Det bli i så fall till marknaden i Kronhuset i september.


 
 
Det jag ska visa här idag är jumpern Lahle. Hon finns bara i två exemplar mest beroende på att det inte levererades garn i juli. I övermorgon ska jag sticka en Lahle grön och då blir det två exemplar igen för  Lahle blå är såld till en glad person som bara skulle fixa fikabröd till kollegorna på jobbet. Så fick hon syn på Lahle och det var kärlek direkt. Hej då Lahle blå
 
 

 
Lahle vinröd finns kvar och får som sagt snart en kompis.

 
 
 
Lahle har en storasyster Petrina som jag stickar på nu igår, idag och i morgon, en grön en blå och en röd eftersom det är de garnfärger jag har. I morgon när det är augusti ska jag beställa garn.

Inga kommentarer: